Woensdag avond onze eerste buitenrit!

17 juni 2020 - Houten, Nederland

We zouden eigenlijk samen met Elise naar buiten gaan maar die gaf op het laatste moment door dat ze toch niet naar buiten kon met mij en Eveline.

Dat vond ik wel erg jammer want ik had wel graag samen met haar en mijn paarden vriendje Foss op stap gaan. Eveline was mij aan het opzadelen en toen zijn we naar buiten gegaan.

Ik heb geprobeerd maar braaf te gedragen maar ik moet wel zeggen dat ik wel 2 keer tijdens het galopperen in eens ben stil gaan staan omdat ik natuurlijk wel even een hapje gras wilde nemen.

Eveline bleef goed zitten en ik kreeg daarna nog straf ook want ik moest het hele stuk terug draven en daarna moest ik hetzelfde pad weer terug in galop en bij het stukje waar ik stil was gaan staan ging ze extra hard drijven zodat ik niet weer stil ging staan.

Daarna ben ik toch maar erg braaf geweest en heb ik maar steeds gedaan wat ze van me vroeg.

We zijn ook nog door de paarden Mac drive geweest. Ik vond het daar erg spannend want ik ben daar nog nooit eerder geweest.

Er zijn ook nog twee treinen langs gekomen terwijl wij door dat smalle paardje heen liepen. Het was erg rustig buiten en toen we langs het water gegaloppeerd hebben begon het ineens heel hard te regenen. Eveline is toen snel met mij onder bomen gaan staan.

Ik dacht dat ik daar toch wel behoorlijk wat gras zou mogen eten van haar maar dat mocht natuurlijk weer niet.

Er was een jonge hond en die kwam steeds dichterbij mij. Hij heeft niet geblaft dus ik vond dat niet erg. En de mensen die van deze hond waren hebben mij uitgebreid geaaid en vonden dat ik erg lief en knap was.

Toen het wat droger was en Eveline wel echt drijf en drijfnat geregend was zijn we weer richting huis gegaan.

We hebben toen nog een heel stuk gedraafd en langs het fietspad gegaloppeerd want er kwam nog meer regen aan.

We zijn al met al wel erg lang weg geweest maar we hebben ook erg lang onder de bomen gestaan en ik vond het erg leuk om met Eveline buiten te gaan al moet ik wel zeggen dat ik behoorlijk hard heb moeten werken. We hebben in totaal 5 keer gegaloppeerd en ik heb lange stukken gedraafd met lange teugel.

Eveline zegt dat ze me heel erg lekker vind rijden en dat ze ook blij is dat ze nou eens een keer gewoon rechtop kan zitten zonder steeds op een scheef zadel te moeten letten haha.

Ook vind ze dat ik heerlijk gallopeer buiten.

Ik hoop dat jullie een fijne vakantie dag hebben gehad en niet net als wij half weg geregend zijn.

Ik ben in goede handen zoals je leest.

Morgen blijft Eveline thuis. Vrijdag gaan we op buitenrit met Joe en Simcha!!!!